نحوه استفاده و روش های نگهداری از ویپ

ثانیه‌ها
13 خرداد, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
نحوه استفاده و روش های نگهداری از ویپ

ویپ هم مانند هر وسیله دیگری نیاز به مراقبت و نگهداری دارد تا بتواند کارایی بالا ارائه دهد و هم مدت طولانی بدون مشکل کار کند. همچنین راه‌اندازی دستگاه ویپ جدید نیز باید با اصولی صورت بگیرد. در این مقاله قصد داریم به اصول و نحوه نگهداری از ویپ بپردازیم و همچنین نکات استفاده از ویپ را برای شما بازگو کنیم تا بتوانید بیشترین بهره را از دستگاه ویپ خود ببرید.

راه‌اندازی دستگاه ویپ

در بخش اول از این مقاله به نحوه درست راه‌ اندازی ویپ می‌پردازیم و مرحله به مرحله، اقدامات لازم برای راه‌اندازی و سپس نحوه نگهداری از ویپ را برخواهیم شمارد.
شما زمانی که یک ویپ یا کویل جدید خریداری می‌کنید، ابتدا باید طبق اصولی آن را راه‌اندازی کنید. قبل از هر کاری ابتدا مخرن ویپ را از جویس پر کنید و ۳۰ الی ۴۵ دقیقه زمان دهید تا پنبه درون کویل به‌خوبی به جویس آغشته شود. اگر به محض اینکه مخزن ویپ را پر کنید شروع به استفاده از ویپ کنید، سبب می‌شود پنبه یا به اصطلاح فیلتر آن بسوزد و بر ویپینگ، تاثیر منفی داشته باشد و علاوه بر طعم سوختگی، باعث آزار گلو نیز می‌شود.

همچنین جهت نحوه راه اندازی دستگاه بصورت کامل را از بخش مقالات سایت میتوانید مطالعه کنید.

نکات نگهداری از ویپ

ویپ مانند هر وسیله الکترونیکی دیگری، نیاز به مراقبت دارد و باید در نگهداری از آن برخی اصول را رعایت کرد. رعایت این موارد سبب می‌شود تا ویپ شما عمر طولانی داشته باشد و سریع خراب نشود، پس تا مدت‌های طولانی شما نیاز به خرید ویپ جدید نخواهید داشت. پس بهترین کار برای افزایش طول عمر و عملکرد، رعایت نکات استفاده از ویپ است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.
سعی کنید ویپ را در دمای متناسب قرار دهید به این معنی که دمایی که ویپ را در آن نگهداری می‌کنید نه خیلی سرد و نه خیلی گرم باشد. همچنین ویپ را در معرض تابش نور خورشید هم قرار ندهید.
به‌دلیل وجود آهن‌ربا درون ویپ، بهتر است آن را از اشیاء فلزی همچون کلید، سکه و همچنین آهن‌ربا به‌دور نگه دارید.
ویپ را با شارژرهای باکیفیت و سالم شارژ کنید و از استفاده از شارژرهای کهنه و ضعیف و فرسوده، خودداری کنید، زیرا باعث ضعیف شدن باتری ویپ می‌شود.
روش درست نگهداری از ویپ این است که هرچند وقت یکبار نسبت به تمیز کردن آن اقدام کنید و تمام اجزای قابل شستشوی آن را شسته و دیگر اجزا را با پارچه‌ای تمیز، پاک کنید.
کویل را در صورت نیاز به‌صورت‌ دوره‌ای تعویض کنید. زمان مناسب برای تعویض کویل، زمانی است که طعم سوختگی در هنگام ویپینگ حس می‌شود و این ممکن است به‌دلیل سوختن پنبه کویل باشد که لازم است در این هنگام کویل تعویض شود.

نگهداری جویس

یکی دیگر از ملزومات نگهداری از ویپ، دانستن نحوه نگهداری جویس است که تا حدود زیادی مهم است و از مهمترین نکات استفاده از آن است و بهتر است نحوه نگهداری جویس را بلد باشیم که در این قسمت به آن خواهیم پرداخت.
اولین و مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که جویس را به دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهدارید. از آنجایی که خوردن نیکوتین می‌تواند برای سلامتی خطرناک باشد، بهتر است دور از دسترس قرار بگیرد.
برای اینکه طعم و رنگ جویس پس‌از مدتی از نگهداری آن دچار تغییر نشود، باید در شرایط مناسب آن را نگهداری کرد که بهترین شرایط نگهداری جویس در محلی خنک و به‌دور از لوازم گرمایشی و نور خورشید است. یک کمد یا کابینت به‌دور از اجاق گاز محلی مناسب برای نگهداری جویس است.
جویس را در بسته‌بندی و بطری اصلی خود نگهداری کنید زیرا بهترین ظرف برای نگهداری از جویس همان بطری است. البته توجه داشته باشید در آن به خوبی بسته شده باشد و همچنین برچسب‌های آن را جدا نکنید، زیرا این برچسب‌ها برای جلوگیری از نفوذ نورخورشید مؤثر هستند.
بهترین زمان برای استفاده از جویس تا دوسال پس‌از تاریخ تولید آن است پس توجه داشته باشید جویس‌های کهنه‌تر را استفاده نکنید.

علت گلو زدن ویپ

شاید گاهی اوقات این سوال که چرا ویپ گلو را می زند برای شما ایجاد شده باشد در این رابطه شما باید بدانید مشکل یا از کویل ویپ است یا از جویس. بهتر است برای تست ابتدا سیگار ویپ را باز کرده و کویل آن را تمیز کرده و دیگر قطعات قابل شستشو بجز اتومایزر را بشویید و اگر مشکل بازهم حل نشد جویس را عوض کنید. البته اگر پنبه کویل سوخته باشد، باید کویل تعویض شود.

و در آخر
نگهداری از ویپ کار سختی نیست و شرایط سخت و ویژه‌ای برای نگهداری از آن وجود ندارد، فقط کمی باید در نگهداری آن توجه داشت و نکات استفاده از ویپ را رعایت کرد. رعایت این اصول در نگهداری جویس و ویپ می‌تواند به شما کمک کند تا ویپینگ با کیفیت‌تری را تجربه کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.