علت پرتاب جویس هنگام ویپینگ در دهان چیست؟

ثانیه‌ها
13 خرداد, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
علت پرتاب جویس هنگام ویپینگ در دهان چیست؟

پرتاب جویس در دهان مسئله اتفاقی و معمول نیست و علت آمدن جویس در دهان ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. گاهی اوقات پیش می‌آید که در حین ویپینگ، جویس از داخل دستگاه به دهان می‌ریزد که این مسئله اصلا جالب نیست و حس بدی را برای فرد به وجود می‌آورد.

در این مقاله قصد داریم به بررسی علت هایی که سبب آمدن جویس به دهان می‌شوند بپردازیم و راه حل‌های این موضوع را شرح دهیم. همچنین در این مقاله به این مسئله هم می‌پردازیم که چگونه می‌توان از آمدن جویس به دهان پیشگیری کرد. پس تا پایان این مقاله، با ما همراه باشید.

دلایل ریختن مایع جویس داخل دهان

در این بخش به شکل اختصاصی قصد داریم علت آمدن جویس در دهان را بررسی کنیم و به راه حل‌های مشکل اشاره داشته باشیم. اگر مواردی که در ادامه بیان می‌کنیم را به درستی اجرا کنید، هرگز با مشکل ریختن جویس در دهان مواجه نمی‌شوید. همچنین جلوگیری از پس دادن جویس ویپ هم با این روش‌ها ممکن است.

 

1. تجمع جویس روی کویل

یکی از مهمترین دلایلی که ممکن است علت آمدن جویس در دهان باشد، تجمع بیش از اندازه جویس روی کویل است. روش کار ویپ به این صورت است که جویس‌های موجود روی کویل، به بخار تبدیل می‌شوند و سپس این بخار، از طریق قسمت دهانه ویپ، به دهان ویپر منتقل می‌شود. ولی اگر میزان جویسی که روی کویل قرار گرفته بیش‌از حد باشد، در حین بخار شدن مقدار اضافه آن هم به دهان منتقل می‌شود.
علت و راه حل: معمولا این مشکل زمانی پیش می‌آید که مخزن جویس دستگاه بیش‌از حد پر باشد. برای داشتن یک ویپینگ مطلوب و جلوگیری از پس دادن جویس ویپ، سعی کنید مخزن جویس را کاملا پر نکنید و همیشه مقداری از آن را خالی نگه دارید.

2. تنظیم نبودن وات دستگاه

از دیگر علت آمدن جویس در دهان این است که دستگاه روی وات مناسب تنظیم نشده است که همین سبب می‌شود تا جویس به درستی بخار نشود و مقداری از آن وارد دهان شود.

شما همواره باید توجه داشته باشید که ولتاژ دستگاه، با ولتاژی که شرکت سازنده پیشنهاد کرده متناسب باشد و در همان بازه تنظیم شود تا از اتفاقات این چنینی جلوگیری به عمل آید. زمانی که ولتاژ دستگاه را کمتر از حد مجاز تعیین می‌کنید جویس وارد دهان می‌شود و اگر بیشتر از حد مجاز تنظیم کنید سبب می‌شود تا کویل دستگاه خیلی زود سوخته و خراب شود.

3. استفاده از جویس‌های نامناسب

برای هر نوع از ویپ باید جویس متناسب با نوع دستگاه انتخاب شود، زمانی که از جویس‌های نامتناسب با دستگاه استفاده می‌کنید در عملکرد تبخیر دستگاه اختلال ایجاد می‌شود و جویس به دهان منتقل می‌شود. پس بهتر است هنگام خرید جویس به مشخصات آن توجه کنید و بررسی کنید که آیا با نوع دسنگاه شما سازگار است یا خیر؟!

بعنوان مثال در پاد سیستم‌ها از سالت نیکوتین و در ویپ‌ها از جویس استفاده می‌شود که میزان گلیسیرن و پروپیلن گلیکول در ساختار آن‌ها متفاوت است و هرکدام برای کویل مخصوصی طراحی و ساخته شده‌اند. اگر از این دو در دستگاه‌های اشتباه استفاده کنید، جویس به دهان می‌ریزد.

4. کام‌های سنگین

دیگر علت آمدن جویس در دهان این است که ممکن است شما کام‌های سنگین از ویپ بگیرید، در چنین مواقعی، دستگاه فرصت کافی برای تبدیل جویس به بخار را نخواهد داشت و جویس مستقیما وارد قسمت دهانی دستگاه و سپس دهان ویپر می‌شود. برای رفع این مشکل و جلوگیری از پس دادن جویس ویپ فشار و قدرت و همچنین زمان کام‌هایتان را کمتر کنید تا دستگاه بتواند به درستی جویس را تبخیر کند.

5. تمیز نبودن دستگاه‌

مورد بعدی در رابطه با علت آمدن جویس در دهان ممکن است به علت تجمع گرد و غبار و چربی روی قطعات دستگاه باشد. اگر زمان زیادی از آخرین باری که دستگاه خود را تمیز کرده‌اید می‌گذرد و اکنون با مشکل آمدن جویس در دهان مواجه شده‌اید، بهتر است دستگاه خود را با روش‌ها و مواد مناسب تمیز کنید.

6. پایین بودن درصد شارژ باطری

مورد بعدی درباره علت آمدن جویس در دهان این است که باتری دستگاه خالی شده و یا به‌دلیل استفاده طولانی مدت خراب شده و نیاز به تعویض دارد. وقتی باتری میزان انرژی موردنیاز برای کارکرد دستگاه را فراهم نمی‌کند، دستگاه با ولتاژ پایین کار می‌کند که همین سبب میشود جویس به خوبی تبخیر نشود و در هنگام کام گرفتن، به داخل دهان وارد شود. یکی از انواع ارور ویپ هم ارور باطری ضعیف است که شما را از وضعیت شارژ آن آگاه می‌کند. پس از کافی بودن و سلامت باطری ویپ خود اطمینان حاصل کنید و سپس اقدام به ویپینگ کنید.


برای خرید جویس آسان و بدون دردسر می توانید در سایت ثانیه ها که انواع برندهای ایجویس ارائه می دهد، به مقایسه همه جویس های موجود از نظر کارایی، قیمت، محبوبیت بپردازید و با خیال آسوده خرید جویس خود را انجام دهید.

به شما پیشنهاد می کنم که پس از مقایسه مشخصات و قیمت جویس ها اقدام به خرید بهترین جویس کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.