آیا ضرر ویپ قلیان شارژی و پاد کمتر از سیگار و قلیان است؟

ثانیه‌ها
17 دی, 1399
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

امروز قصد داریم راجع به اینکه آیا ویپ و قلیان شارژی یا دستگاه های پاد ترک سیگار ، ضررشون از سیگار و قلیان واقعا کمتره یا نه یه صحبتی داشته باشیم؟؟!!

خب متاسفانه از زمانی که ویپ و دستگاه های پاد روانه‌ی بازار شد ، خیلی راجع‌بش بد گفتن و یا بطور مثال مدتی بحث بود که داخل آمریکا حدودا چندین نفر بدلیل استفاده از این دستگاه ها فوت کردن. اما هیچوقت نه کسی دنبال علتش رفت و نه واضح گفتن که علت فوت این افراد چی بوده!!!

علت فوت این افراد و علت ممنوعیت ویپ بدلیل استفاده از مایع های توهم‌زا و روان گردان مانند ماری جوانای مایع و روغن CBD در داخل دستگاه به جای جویس بوده است. بدلیل حجم بالای بخار هنگام استفاده از ویپ و مصرف این دسته از مایع‌ها، باعث اوردوز یا بیش مصرفی فرد شده و گاهاً منجر به مرگ فرد میشود.

اما امروزه با رشد رو افزون این عرصه‌ی جدید ، افراد زیادی به این دسته از دستگاه های روی آورده‌اند. افراد و پزشکانی که پس از تحقیق های فراوان به این نتیجه رسیده اند که این نسل از دستگاه های حداقل 90 الی 95 درصد ضرر کمتری نسبت به سیگار و قلیان دارد.

  • چطور میتوان از صحت این حرف مطمئن شد؟ ممکنه با خودتون بگین به هر حال دود با دود فرقی نداره !!!

دستگاه های ویپ قلیان شارژی برای افرادی هستن که قصد دارن به جای قلیان از این دستگاه استفاده کنن و برای استفاده نیاز به خریداری کردن مایع ایجویس (جویس) دارن که بسته به سلیقه شما ، طعم های متنوع و خوش طعم و عطری داره و باید حتما اورجینال باشه که میتونین این مایع رو از فروشگاه های معتبر تهیه کنین.

  • ترکیب جویس چیه؟! جویس یا مایع ویپ از چه چیزی تشکیل میشه؟

جویس ویپ از دو ماده‌ی بسیار مهم و حیاتی تشکیل می‌شود. یکی از آن‌ها گلیسیرین گیاهی (VG) بوده و دیگری پروپیلن گلیکول نام دارد. از دیگر مواد تشکیل دهنده‌ی جویس می‌توان به نیکوتین و طعم دهنده‌ اشاره کرد. این دو ماده تقریبا 8 تا 10 درصد از هر جویس را تشکیل می‌دهند و مواد اصلی ایجوس را همان دو ماده‌ی VG و PG تشکیل می‌دهند.

  • گلیسیرین گیاهی VG
  • پروپیلن گلیکول PG
  • نیکوتین
  • طعم دهنده

گلیسیرین گیاهی چگونه بدست می آید؟

گلیسیرین گیاهی نیز یکی دیگر از موادی است که در جویس ویپ به کار گرفته می‌شود و از برگ درخت نخل استخراج می‌شود. راه‌های دیگری برای استخراج این ماده نیز وجود دارد اما اکثر شرکت‌ها هب شکل طبیعی و از طریق برگ نخل به استخراج گلیسیرین گیاهی می‌پردازند.

طعم دهنده‌های جویس ویپ:

تمامی طعم دهنده‌هایی که در جویس ویپ مورد استفاده قرار می‌گیرند همگی در مواد غذایی نیز یافت می‌شوند. البته هر طعم دهنده‌ی غذایی نمی‌تواند در جویس ویپ به کار گرفته شود. به همین دلیل، بهتر است از برندهای معتبر و باکیفیت خرید خود را انجام دهید. فروشگاه اینترنتی ثانیه ها نیز سعی بر این دارد تا از بهترین برندهای جویس ویپ محصولاتی مناسب و بی نقص را در اختیار شما قرار دهد.

  • نیکوتین در جویس و سالت چکونه بوجود می‌آید؟

همان‌طور که گفتیم، نیکوتین جویس ویپ به صورت درجه‌ی دارویی بوده و از برگ‌های تنباکو استخراج می‌شود. توجه داشته باشید که نیکوتین به عنوان ماده‌ای اعتیاد آور شناخته شده بنابراین، تنها افراد بزرگ‌سالی که به سن قانونی رسیده‌اند امکان استفاده از جویس ویپ و نیکوتین را دارند.

به تازگی، نوع جدیدی از نیکوتین تحت عنوان نیکوتین سالت نیز روانه‌ی بازار شده است. نیکوتین سالت از طریق برگ‌های تنباکو استخراج نمی‌شود بلکه از طریق موادی که در ریشه‌ی این گیاه دیده شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مزیت‌های نیکوتین سالت، امکان استفاده از مقادیر بسیار بیشتر نیکوتین با زنندگی گلو کمتر است. در نتیجه، نیکوتین سالت حتی در درجات بالاتر میزان زنندگی کمتری را نسبت به نیکوتین خالص ایجاد می‌کند. به همین دلیل، این نوع محصولات معمولا توسط ویپ‌بازهای حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • مایع مناسب برای دستگاه های پاد یا ترک سیگار چیست؟

شاید یکی از مهم‌ترین تغییرات به وجود آمده‌ی اخیر در دنیای ویپ را بتوان به نیکوتین سالت‌ها ربط داد. نیکوتین سالت‌ها به مایعات جویسی گفته می‌شود که دارای حداقل 25 میلی گرم نیکوتین باشند. این در حالی است که مقدار مصرف 15 میلی گرم نیکوتین برای سیگاری‌ها پیشنهاد می‌شود. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های میان نیکوتین سالت و نیکوتین خام در میزان زنندگی گلو است. نیکوتین سالت با داشتن مقادیر نیکوتین بیشتر زنندگی گلو را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

سخن پایانی

از اینکه وقت گزاشتین و مقاله ما رو بخوبی مطالعه کردین سپاسگزاریم. اما در پایان این مبحث متوجه شدیم که واقعا ضرر ویپ وپاد نسبت به سیگار و قلیان 90 الی 95 درصد کمتره بدلیل اینکه ویپ یا پاد دود نداره و بصورت بخار وارد بدن میشه ، در واقع دیگه مثل سیگار قطران و گوگرد و مواد شیمیایی داخل تنباکوی سیگار که واقعا معلوم نیست از چی تشکیل میشه رو نداره و مثل سیگار برای شما مشکل تنفسی ایجاد نمیکنه. حتی خیلی از افراد با بوی بد دهان بعد از استفاده از سیگار مشکل دارن یا بویی که روی لباس و داخل محیط پخش میشه واقعا آزار دهندس اما این سیستم دیگه هیچ بویی از خودش به جا نمیزاره و کمتر از چند ثانیه کاملا بخارش محو میشه.

اما در پایان، اگر واقعا برای سلامتی خودتون نگرانین و راهی برای نجات پیدا کردن از سیگار و قلیان پیدا نکردین ، حتما روی مشاوره کارشناسان و مجرب و متخصص مجموعه‌ی ثانیه ها حساب کنید.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.