بهترین راه های ترک سیگار برای همیشه

ثانیه‌ها
13 خرداد, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
بهترین دستگاه برای جایگزین سیگار چیست؟

همه ما از اثرات و مضراتی که سیگار بر سلامتی دارد، آگاه هستیم. مصرف سیگار سلامتی فرد را هدف قرار می‌دهد و این مورد سبب می‌شود تا فرد سیگاری، به دنبال بهترین جایگزین سیگار باشد. به غیر از آن، هزینه و صدماتی که سیگار کشیدن بر محیط زندگی و محیط زیست می‌گذارد هم، غیرقابل انکار نیست.
پس بهترین راهکار این است که سیگار را برای همیشه کنار گذاشته و به دنبال جایگزینی سالم و بی ضرر برای آن باشیم. در این مقاله بررسی می‌کنیم که بهترین جایگزینی که برای سیگار می‌توانیم در نظر بگیریم، چیست و چندین جایگزین برای سیگار را معرفی کنیم.

مضرات سیگار

علت اصلی وابستگی به سیگار، به دلیل وجود نیکوتین در آن است. مصرف سیگار اثرات مستقیمی بر سلامت جسمی می‌گذارد. سیگار دارای ۶۰ ماده شیمیایی سرطان‌زا و مواد مضر دیگر است. این مواد زمانی که سیگار می‌کشید و یا دود آن وارد ریه‌های شما می‌شود، آسیب‌های جبران ناپذیری به اندام‌های حیاتی بدن وارد می‌کنند. به همین دلیل باید به دنبال بهترین جایگزین سیگار باشید.
از جمله اثرات منفی سیگار کشیدن ابتلا به سرطان ریه و بیماری‌های دیگر مربوط به ریه مثل برونشیت، آمفیزم و تشدید آسم است. همچنین سیگار کشیدن می‌تواند سبب ابتلا به سرطان‌هایی همچون سرطان مری، دهان، حلق و حنجره شود. این ماده خطرناک در ابتلا به سرطان‌هایی مثل سرطان دهانه رحم، پانکراس، مثانه، کلیه و انواعی از لوسمی‌ها هم تاثیرگذار است.

سیگار کشیدن می‌تواند سبب ابتلا به مشکلات قلبی شود و سیستم گردش خون را با اختلال مواجه کند. مصرف سیگار احتمال حمله قلبی و سکته را افزایش می‌دهد و باعث ایجاد بیماری‌ها و نارسایی‌های قلبی می‌شود. این در حالی است که ترک سیگار خطر حمله قلبی را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.
یکی دیگر از مشکلاتی که سیگار کشیدن ایجاد می‌کند، ابتلا به بیماری‌های چشمی مثل آب مروارید و افت بینایی است. ناباروری و ناتوانی جنسی در اقایان و سقط جنین، زایمان زودرس، نوزاد نارس و کم‌وزن و سندرم ناگهانی مرگ نوزاد، در مادرانی که در دوران بارداری سیگار می‌کشند هم از جمله عوارض سیگار است.

چرا نمی‌توانیم به راحتی سیگار را ترک کنیم؟

علت اصلی اعتیاد به سیگار، وابستگی به نیکوتین است. زمانی که نیکوتین وارد بدن می‌شود، مغز به راحتی با آن سازگار شده و مدام شما را وادار می‌کند تا دوباره نیکوتین دریافت کنید. این مسئله در مغز سبب می‌شود تا شما به سیگار کشیدن ادامه دهید و با گذشت زمان این عادت در شما ایجاد می‌شود تا در شرایط روحی متفاوت و زمان خستگی یا ناراحتی، سیگار بکشید.
با این اوصاف به این نتیجه می‌رسیم که سیگار کشیدن و عدم توانایی در ترک آن، یک عامل روانی است که توسط مغز ایجاد می‌شود و مغز که به دریافت نیکوتین عادت کرده، برای کارکرد درست خود، نیکوتین طلب می‌کند و شما وادار به کشیدن سیگار خواهید شد. با پیدا کردن بهترین جایگزین سیگار، شما می‌توانید به راحتی مغز را تحت تاثیر قرار بدهید.

بهترین جایگزین برای سیگار

درمان‌ها و روش‌های زیادی برای ترک سیگار معرفی و بررسی شده‌اند که برخی از آن‌ها روانی و برخی دیگر به کمک طب سنتی و داروهای گیاهی است. همچنین برخی از این روش‌ها، راه‌ها و لوازم نوین و جدیدی هستند که مختص ترک سیگار، ساخته شده‌اند. در ادامه چند مورد از آن‌ها را معرفی و بررسی می‌کنیم.

درمان‌های روانی برای ترک سیگار

1. مشاور

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانیم برای ترک سیگار انجام دهیم، کمک گرفتن از روان‌درمان‌گر یا مشاور است. این فرد کمک می‌کند تا با هم هدف‌هایی برای ترک سیگار پیدا کرده و آن‌ها را گردآوری کنید. این روش می‌تواند به‌عنوان بهترین جایگزین سیگار یا یک روش پشتیبان استفاده شود. همچنین مشاور کمک می‌کند چگونه پروسه ترک و عدم بازگشت را مدیریت کنید.

2. هیپنوتیزم

یکی دیگر از روش‌های ترک سیگار این است که از یک هیپنوتراپیست کمک بگیرید. این فرد کمک می‌کند تا میل به سیگار کشیدن از بین برود و برخی مطالعات نشان داده‌اند این روش بسیار کارآمد خواهد بود.

درمان‌های رایج برای ترک سیگار

3. آدامس نیکوتین

آدامس نیکوتین به عنوان یک کمک کننده در ترک سیگار می‌تواند استفاده شود که همانند سایر آدامس های جویدنی میتوان از آن استفاده کرد. معمولا از این روش‌ها تا مدت ۱۲ هفته استفاده می‌شود و از طریق دهانی باید مورد استفاده قرار بگیرند. و دوز مصرفی آن‌ها توسط پزشک با توجه به میزان مصرف نیکوتین فرد تعیین می‌شود.

4. چسب های نیکوتین

چسب های نیکوتین را می‌توان به‌عنوان بهترین جایگزین سیگار استفاده کرد. این چسب ها به صورت موضعی رو قسمتی از بدن قابل استفاده هست که بصورت جذب ، نیکوتین وارد بدن فرد میشود.

5. سیگارهای الکترونیکی

سیگار های الکترونیکی یا پاد سیستم یک سیگار الکترونیکی است که اولین بار در سال ۲۰۰۴ یا ۱۳۸۲ در دسترس عموم افراد قرار گرفت. پاد سیستم از جمله دستگاه هایی است که علاوه بر تولید دود حس کشیدن سیگار را نیز در فرد مصرف کننده ایجاد می کند. حال از شما می خواهیم تا پایان این مطلب با ثانیه ها که بزرگترین فروشگاه اینترنتی ویپ در ایران می باشد، همراه باشید.

لازم به ذکر است پاد نیکوتین شما را همانند سیگار تامین می کند، اما مصرف کننده را از تنفس خاکستر و مضرات آن دور نگه می دارد و پاد با مایع سالت نیکوتین سازگار است. این دستگاه به گونه ای طراحی شده که فرد مانند استعمال سیگار از دهانه پاد برای مصرف استفاده می کند. تنفس فرد باعث ایجاد هوا درون ویپ می شود.

جمع بندی و نتیجه کلی

خرید ویپ و خرید پاد یکی از بهترین کارهایی است که در جهت ترک سیگار میتوان انجام داد. پس اگر قصد ترک سیگار را دارید خرید سیگار الکترونیکی را در برنامه خود قرار دهید.

برای خرید پاد آسان و بدون دردسر می توانید در سایت ثانیه ها که انواع برندهای پاد سیستم ارائه می دهد، به مقایسه همه پاد های موجود از نظر کارایی، قیمت، محبوبیت بپردازید و با خیال آسوده خرید پاد خود را انجام دهید.

به شما پیشنهاد می کنم که پس از مقایسه مشخصات و قیمت پاد ها اقدام به خرید بهترین ویپ کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.